آلوچـــــــــــــــــــــــه

آلوچـــــــــــــــــــــــه

در مورد هر چی که خوشم بیاد مینویسیم حرفیه؟؟؟!!!
آلوچـــــــــــــــــــــــه

آلوچـــــــــــــــــــــــه

در مورد هر چی که خوشم بیاد مینویسیم حرفیه؟؟؟!!!

نقشه

نقشه‌های جهان به چه درد می‌خورند
نقشه‌های تو را دوست دارم
که برای من می‌کشی
خطوط مرزی و رودخانه‌ها ... متروها ... خانه‌ها
نقشه‌ی کوچک‌ات را دوست دارم
که دیده‌بانان چهار سویش
از برج مراقبه با صدای بلند با هم صحبت می‌کنند
و من این‌سو تا آن‌سویش را
با غلتی طی می‌کنم .
 
"شمس لنگرودی"
 

آزادی

در اطراف خانه ی من
آن کس که به دیوار فکر می کند ، آزاد است !
آن کس که به پنجره .... غمگین !
و آن کس که به جستجوی آزادی است ،
میان چار دیواری نشسته
می ایستد .... چند قدم راه می رود !
نشسته .... می ایستد
چند قدم راه می رود !
نشسته .... می ایستد .... چند قدم راه می رود !
نشسته
می ایستد .... چند قدم راه می رود !
نشسته .... می ایستد
چند قدم ....
حتی تو هم خسته شدی از این شعر
حالا چه برسد به او که .... نشسته
می ایستد ....
نه ! .... افتاد !
 
"گروس عبدالملکیان"

معنی اسم کشورها+

سری 2 :ایران هم توش هست

اوروگوئه: شرقی؛  
اوکراین: منطقه مرزی (اسلاوی)؛ 
ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی؛ 
ایتالیا: شاید به معنی ایزد گوساله (یونانی)؛ 
ایران: سرزمین آریایی‌ها٬ برگرفته از واژهٔ «آریا» به معنی نجیب و شریف؛ 
ایرلند: سرزمین قوم ایر(انگلیسی)؛ 
ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)؛ 
باهاما: دریای کم عمق یا ریشدارها(اسپانیایی).
بحرین: دو دریا (عربی)؛ 
برزیل: چوب قرمز؛ بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان (لاتین)؛ 
بلژیک: سرزمین قوم بلژ (از اقوام سلتی)، واژه بلژ احتمالاً معنی زهدان و کیسه می‌داده؛ 
بلیز: یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژه‌ای بومی به معنای آب گل آلود؛ 
بنگلادش: ملت بنگال (بنگلادشی)؛ 
بوتان: تبتی تبار؛ بوتسوانا: سرزمین قوم تسوانا؛ 
بورکینافاسو: سرزمین مردم درستکار (از زبان‌های موره –دیولا)؛ 
بولیوی: از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریکای لاتین؛ 
پاراگوئه: این سوی رودخانه؛ 
پاکستان: سرزمین پاکان (فارسی /دری).
پاناما:جای پر از ماهی (زبان کوئِوا)؛ 
پرتغال: بندر قوم گال (از اقوام سلتی) (لاتین)؛ 
پورتوریکو: بندر ثروتمند (اسپانیایی)؛ 

حراج وسایل شیطان

به روایت افسانه‌ها روزی شیطان همه جا جار زد که قصد دارد از کار خود دست بکشد و وسایلش را با تخفیف مناسب به فروش بگذارد. او ابزارهای خود را به شکل چشمگیری به نمایش گذاشت. این وسایل شامل خودپرستی، شهوت، نفرت، خشم، آز، حسادت، قدرت‌طلبی و دیگر شرارت‌ها بود.
ولی در میان آنها یکی که بسیار کهنه و مستعمل به نظر می‌رسید، بهای گرانی داشت و شیطان حاضر نبود آن را ارزان بفروشد.
کسی از او پرسید: این وسیله چیست؟
شیطان پاسخ داد: این نومیدی و افسردگی‌ست.
آن مرد با حیرت گفت: چرا این قدر گران است؟
شیطان با همان لبخند مرموزش پاسخ داد: چون این مؤثرترین وسیله من است. هرگاه سایر ابزارم بی‌اثر می‌شوند، فقط با این وسیله می‌توانم در قلب انسان‌ها رخنه کنم و کاری را به انجام برسانم. اگر فقط موفق شوم کسی را به احساس نومیدی، دلسردی و اندوه وا دارم، می‌توانم با او هر آنچه می‌خواهم بکنم
من این وسیله را در مورد تمامی انسان‌ها به کار برده‌ام. به همین دلیل این قدر کهنه است!

لی لی لی...

اگ میخوای برید تو مخه آقایون فقط کافیه بهشون بگین الان به چی فکر میکنی....خیلی جواب میده ها

چندتا نقطه.....

این یادداشت رو میخوام خودم بنویسم.....

چند روز پیش تولدم بود.بزرگ شدم ولی احساس میکنم از همیشه کوچیکترم....احساساتم رو همیشه با چند تا نقطه مخفی میکنم.......شاید یاد گرفتم ک اینجوری باشم و اینجوری بزرگ شدم.....خیلی چیزا رو یادم ندادن و خیلی چیزایی ک یادم دادن غلط بوده و بعده ها فهمیدم ک بیان احساسم میتونه چه ضرری داشته باشه

گاهی انقدر از احساسم نمیگم ک همه میگن سنگم و بی روح و گاهی هم نمیدونم چه جوری میتونم جلویه خودم رو بگیرم.فکر میکردم خوشیه بقیه باعثه خوشیه من میشه ک شد ولی غمشون انقدر غمگینم میکنه ک غمه خودمم از یاد میبرم.

سعی کردم همیشه خوب و خانوم باشم ،زندگی صبورم کرد و خیلی عوضم کرد آدما عوضم کردن ولی تا جایی ک میدونم عوضی نشدم با اینک گاهی حس میکنم عوضی شدم.....اوه چقدر حرف زدم.....شاید باید یکم به آرزوهام فکر کنم و شاید هم بهتره به هیچی فکر نکنم......ولی!

معنی اسم کشورها

آیا معنی نام هر کشور را می‌دانید؟

فعلا ان چندتا رو داشته باشین......

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)؛ 
آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) جنوبی (لاتین، یونانی)؛ 
آفریقای مرکزی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) مرکزی (لاتین،یونانی)؛ 
آلبانی: سرزمین کوهنشینان؛ آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی – ژرمنی)؛ 
آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود؛    
اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)؛ 
اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)؛ 
ازبکستان: سرزمین خودسالارها (سغدی-ترکی-فارسی/دری)؛ 
اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)؛ 
استرالیا: سرزمین جنوبی (از لاتین)؛ 
استونی: راه شرقی (ژرمنی)؛ 
اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)؛ 
اسکاتلند:سرزمین اسکات‌ها{در لاتین قوم گائل را گویند}(لاتین).
افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)؛ 
اکوادور: خط استوا (اسپانیایی)؛ 
الجزایر: جزیره‌ها(عربی)؛   
السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)؛ 
امارات متحده عربی: شاهزاده نشین‌های یکپارچه عربی (عربی)؛ 
اندونزی: مجمع الجزایر هند(فرانسوی)؛ 
انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)؛ 

زیبایی-رنگ

بقیه عکس ها در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب ...

کوتاه و خواندنی

1-زندگی به هیچ روی اسرارآمیز نیست.زندگی بر هر برگ، هر درخت، بر تک تک شنهای ساحل دریا نوشته شده است.زندگی در هر یک از انوار زرین آفتاب گنجانیده است.به هر چه بر می خوری زندگی است، با تمام زیبایی اش!


2-حیف که یادمان می رود بسیاری از آنچه امروز داریم همان دعاهایی بود که فکر می کردیم خدا آنها را نمی شنود


3-هروقت درفریب دادن کسی موفق شدی
به این فکرنباش که اون چقدراحمق بوده
به این فکرکن که اون چقدربه تواعتمادداشته .

4-از کودک فال فروش پرسیدم:
چه میکنی؟
گفت از حماقت انسان ها تکه نانی در می آورم
اینها از منی که در امروزم مانده ام
فردایشان را می خواهند...

5-تلنگر کوچکی است
باران
وقتی فراموش میکنیم آسمان کجاست!

وسعته تو

کودکی که لنگه کفشش را امواج از او گرفته بودند روی ساحل نوشت:
دریـــــــــــــــــــــا دزد است!!!!
مردی که از دریا ماهی گرفته بود روی ماسه ها نوشت:
دریــــــــــا سخاوتمندترین سفره هستیست!!
موج آمد و جملات را با خود شست و تنها این پیام باقی
ماند:
حرفهای دیگران را در وسعت خویش حل کن تا دریا بمانی...