آلوچـــــــــــــــــــــــه

آلوچـــــــــــــــــــــــه

در مورد هر چی که خوشم بیاد مینویسیم حرفیه؟؟؟!!!
آلوچـــــــــــــــــــــــه

آلوچـــــــــــــــــــــــه

در مورد هر چی که خوشم بیاد مینویسیم حرفیه؟؟؟!!!

من که الان دارم همینکار هارو میکنم

یک تاجر آمریکایى از یک روستاى مکزیکى دیدن می کرد که متوجه قایق کوچک
ماهیگیرى شد که از کنار او عبور می کرد . با مشاهده مرد مکزیکی و چند ماهی
داخل قایق ، از او پرسید:
چقدر وقت صرف کردی تا این چند تا ماهی رو بگیری ؟
مکزیکى: خیلى کم !
آمریکایى: پس چرا بیشتر صبر نکردى تا بیشتر ماهى بگیری ؟
مکزیکى: چون همین تعداد ، براى سیر کردن خانواده‌ام کافیه !
آمریکایى: خوب ، پس بقیه وقتت رو چیکار میکنى؟
مکزیکى: به خودم می رسم ! یک کم ماهیگیرى میکنم ! با بچه‌هام بازى میکنم !
با زنم هم صحبتی می کنم ! بعد میرم تو دهکده میچرخم ! با دوستام گیتار می
زنیم و لذت می بریم ! خلاصه مشغولم با این نوع زندگى !
آمریکایى: من توی هاروارد درس خوندم و میتونم کمکت کنم ! تو باید بیشتر
ماهیگیرى کنى ! اونوقت میتونى با پولش یک قایق بزرگتر بخرى ! و با درآمد
اون چند تا قایق دیگه هم بعدا اضافه کنى ! اونوقت یک عالم قایق براى
ماهیگیرى دارى !

مکزیکى: خب ! بعدش چى؟
آمریکایى: بجاى اینکه ماهى‌هارو به واسطه بفروشى ، اونهارو مستقیم به
مشتریها میدى و براى خودت کار و بار درست میکنى... بعدش کارخونه راه
میندازى و به تولیداتش نظارت میکنى... این دهکده کوچیک رو هم ترک میکنى و
میرى مکزیکو سیتى ! بعدش لوس آنجلس ! و از اونجا هم نیویورک... اونجا دست
به کارهاى مهمتر هم میزنى ...
مکزیکى: اما آقا ! اینکار چقدر طول میکشه ؟
آمریکایى: پانزده تا بیست سال !
مکزیکى: خوب ، بعدش چى آقا ؟
آمریکایى: بهترین قسمت همینه ! در زمان مناسب ، سهام شرکتت رو به قیمت خیلى
بالا میفروشى! اینکار میلیونها دلار برات عایدى داره !
مکزیکى: میلیونها دلار؟؟؟ خوب ، بعدش چى؟
آمریکایى: اونوقت خودت رو بازنشسته می کنی ! میرى به یک دهکده کوچیک ساحلی
! جایى که میتونى خوب استراحت کنی ! ماهیگیرى کنى ! با بچه هات بازى کنى !
با زنت خوش باشى ! برى دهکده و تا دیروقت با دوستات گیتار بزنى و لذت ببری !!!*
*مکزیکی نگاهی به مرد آمریکایی کرد و گفت : خوب آقا ، من که الان دارم
همینکار هارو میکنم

نظرات 5 + ارسال نظر
یونس جمعه 10 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:41 ب.ظ http://guardian.blogsky.com

بسیار جالب و آموزنده بود...خوشم اومد

ممنون.

Mr PACT جمعه 10 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ http://www.misaghetanha.blogsky.com


خیلی باحال بود...
قشنگ جواب آمریکایی رو داد.

باید با مشت تو دهنه این امریکا زد........

تریوا شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:42 ق.ظ http://kejhal.blogfa.com/

من که می گم آمریکاایی درست گفته
اون خوش گذرونیا باید بعد از کسب مال و خستگی باشه یعنی وقت پیری آدم تا زنده اس باید کارای مثبت انجام بده

به نظره من آدمایه قانع خیلی خوشبختن چون با داشته هاشون آروم و راحت و بی دقدقه زندگی میکنن.......هرچی بیشتر حرصه پول رو بزنی زندگی واست سخت تر میشه.......البته آدم باید امکاناته اول زندگی رو داشته باشه تا آرامش داشته باشه روزمرگی هم آدم رو داغون میکنه قبول دارم ک پول خوشبختی نمیاره ولی بی پولی بدبختی میاره

رضا شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:34 ق.ظ http://sarabesakhtegi.blogfa.com

واقعنیا
خوب اون که همینکارو میکرد چکاری بود 20 سال عینه سگ کار کنه؟!!!
میگن قناعت بزرگترین ثروته همینهمیگن قناعت بزرگترین ثروته همینهمیگن قناعت بزرگترین ثروته همینهمیگن قناعت بزرگترین ثروته همینهمیگن قناعت بزرگترین ثروته همینهمیگن قناعت بزرگترین ثروته همینهمیگن قناعت بزرگترین ثروته همینهمیگن قناعت بزرگترین ثروته همینه

آره با قناعت خیلی موافقم....با آدم بودن و درست زندگی کردنم خیلی موافقم...گاهی فکر میکنم ک خونم وسطه یه دشته ک پر از گل هایه لاله وحشی بعد یه سمتش جنگله ی سمتشم دریا.....

هنگامه دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:37 ق.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com

خوش به حالش اون چیزی را که میخواسته داشته

آره.من گاهی دلم میخواد وسط کویر زندگی کنم از دسته آدما و زندگی هاشون و حرفاشون واقعا خسته میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد